Ameryka Północna Podróże USA

USA: JEDEN DZIEŃ W LAS VEGAS

Z naszego planu wynikało, że na tzw. “Miasto Grzechu” mamy jedną noc – dosłownie. Zastanawialiśmy się czy to wystarczy, aby zwiedzić wszystko co nas interesowało? Jak się później okazało – TAK! Po pobycie tam wiem, że jedna noc, w zupełności wystarczy, aby zobaczyć sporo i na tyle poczuć klimat tego miejsca, aby więcej tam nie wracać;) Vegas to miasto na jeden raz – przynajmniej dla mnie. Zdecydowanie nie należę do osób, które mogłyby tam spędzić kilka dni! O tym jednak za chwilę – najpierw dalszy ciąg tego jak tam się w ogóle znaleźliśmy.

TRASA

Po dniu pełnym wrażeń w USA: GRAND CANYON kierowaliśmy się do Las Vegas. Droga powrotna w większości była taka sama – najpierw trasą nr 64 do miejscowości Williams, następnie nr. 40, aż do Kingman i drogą 93 do samego Las Vegas (pod koniec trasa zmienia się na 515) – by pokonać łącznie 276 mil (444 km). Droga była bardzo długa i męcząca. Jadąc przez zupełną pustkę, w ciemnościach, na prawie godzinę przed dojazdem na miejsce, kierowała nas jasna łuna światła unosząca się nad miastem. Tysiące światełek, reflektorów, neonów i innych źródeł światła dawały tak jasną poświatę, że widoczna jest nawet z kosmosu. Wjazd do miasta jest imponujący – szczególnie jeśli przyjeżdża się tam w nocy (dojechaliśmy około 2 nad ranem). Nigdy nie widziałam czegoś takiego i chyba w żadnym innym miejscu na świecie tego nie zobaczę. W Vegas świeci się dosłownie WSZYSTKO! Rozmach z jakim wykonany jest tam każdy detal wręcz przytłacza.

Skierowaliśmy się najpierw do naszego hotelu Desert Rose Resort, zlokalizowanego pół mili od głównego bulvaru – S Las Vegas Blvd. Hotel był bardzo przytulny. Cena nas nie zabiła – wyszło około 20$ za noc na osobę – a był zaledwie przecznicę od samego serca LV! Mieliśmy wynajęty apartament – studio 2-pokoje, z dużymi wygodnymi łóżkami, przestronnymi pomieszczeniami i widokiem na basen. Zostawiliśmy wszystko i ruszyliśmy w nieznane.

CO ZOBACZYĆ?

Tym razem nie będę Wam opisywała dokładnie całej trasy zwiedzania, a jedynie “pokażę” to, co jest tam warte zobaczenia. My zaczęliśmy tak jak już wspominałam o 2:00 w nocy, niemniej w LV pojęcie czasu prawie nie istnieje. To miasto tętni życiem aż do wschodu słońca! A nawet wtedy wiele osób decyduje się na zwiedzanie, bo temperatura jest znośniejsza (my również skorzystaliśmy z tej opcji).. Od czego zacząć?

LAS VEGAS STRIP (Boulevard)

Lokalizacja hotelu wymusiła na nas start przy głównej ulicy Vegas. Przejście jej w zwykłym tempie (nie turystycznym) zajmuje około 2h i ma 6 mil. W rzeczywistości jednak, należy zarezerwować na to miejsce cały dzień! W Vegas jest bardzo gęsta zabudowa i wszystko przyciąga wzrok. Wszystko chce się fotografować i najlepiej wszędzie zajrzeć! Przy głównym bulwarze znajdziecie między innymi najsłynniejsze kasyna i największe hotele, najmodniejsze marki i najwymyślniejsze skarby architektury, zmniejszone i zaadaptowane jako hotele. W końcu nie bez powodu samo siebie określa mianem Światowej Stolicy Rozrywki.

POKAZ FONTANN PRZY HOTELU BELLAGIO

Fantastyczny i monumentalny pokaz fontann synchronizowanych z muzyką, którego nie sposób ominąć! Idąc główną ulicą znajdują się przy słynnym hotelu Bellagio (uważanego za jeden z najbardziej luksusowych hoteli na świecie). Fontanny zajmują obszar 36.000 m², a pokazy odbywają się co pół godziny. Jak podają źródła, ciśnienie wyrzuca wodę na wysokość nawet 140 m! Czyli ponad 4 razy wyżej, niż  ma 10 piętrowy wieżowiec! Pojawiły się one w finałowej scenie filmie “Ocean’s Thirteen”, gdy główni bohaterowie – Daniel Ocean (George Clooney) oraz Rusty Ryan (Brad Pitt) – wspólnie oglądali fontannowe show Bellagio, nim odeszli w różnych kierunkach.
Inspiracją do stworzenia hotelu było otoczenie jeziora Como we włoskim mieście Bellagio. Wewnątrz znajduje się kompozycja Fiori di Como złożona z ponad 2.000 kwiatów z dmuchanego szkła, które zdobią 190 m² sufitu w lobby.

CAESARS PALACE

Jeśli mowa o hotelu Bellagio to musi być też Caesars Palace! To superluksusowy hotel w samym sercu miasta, w którym mieszkali bohaterowie „Kac Vegas”. Składa się z 3.348 apartamentów. Pojawia się też w filmach:  “Ocean’s Eleven”, “Iron Man”, “2012”, “Step up all in 5”. W obiekcie znajdują się min. restauracje oferujące kuchnię z całego świataa także darmowe spektakle Upadek Atlantydy oraz show laserowe Festival Fountain.

PARIS LAS VEGAS

Kompleks Paris Las Vegas składa się z kilku replik oryginalnej paryskiej architektury. Znajdziecie tam “mini” (165m) wieżę Eiffela czy Łuk Tryumfalny w skali 2/3.

ZNAK „WELCOME TO FABULOUS LAS VEGAS”

WEDDING CHAPELS

Chyba każdy słyszał o ślubach w Vegas. Oto miejsca, w których się one odbywają. Szybkie lub klasyczne, w długiej białej sukni lub w przebraniach ulubionych ikon mody, z przepychem lub skromne (jeśli w Vegas ktoś w ogóle zna takie pojęcie). Dla zapominalskich, lub tych, którzy na ślub decydują się pod wpływem klimatu tego miejsca, na miejscu można zakupić obrączki (za zawrotne kwoty).

FREMONT STREET EXPERIENCE

Ostatni punkt (choć zapewne każdy znalazłby jeszcze coś innego dla siebie) to pasaż, nad którym zawisł multikolorowy ekran LCD. Znajduje się w downtown LV. To najstarsza część miasta, która przyciąga tysiące turystów. Znajdowała się jednak od naszego hotelu spory kawałek (Downtown LV), dlatego zdecydowaliśmy się tam podjechać samochodem.

Nad ranem, gdy temperatura była jeszcze do wytrzymania, znów ruszyliśmy na główny bulvar. Za dnia cały urok miasta, którego klimat tworzą najrozmaitsze światła – znika – jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Pozostaje jedynie kicz i rozmach, tego co w nocy tak przyciągało wzrok…